sweeek

10% KORTING OP DE HELE WEBSITE* MET DE CODE PASEN

NL/NL

Algemene voorwaarden

Preambule: Deze site wordt gepubliceerd door de Maatschappij WALIBUY, een Société par Actions Simplifiée ingeschreven in het handelsregister van Lille Métropole onder het nummer B 518 047 014 met een kapitaal van 597.410,00 euro, waarvan de maatschappelijke zetel zich bevindt op 270 Avenue de l'Espace, 59118 WAMBRECHIES, Frankrijk. Btw-nummer: NL8255.82.477.B01

Eigendom: Deze site is eigendom van de vennootschap WALIBUY SAS met een kapitaal van 597.410,00 euro geregistreerd in de RCS Lille Métropole onder het nummer B 518 047 014. Btw-nummer: NL8255.82.477.B01.

Hoofdkantoor: WALIBUY, 270 AVENUE DE L'ESPACE 59118 WAMBRECHIES

ContactTelefoonnummer Nederland: (lokaal tarief) 020-262 1095

E-mail[email protected]

Directeur: de heer Arnaud SENLIS

Hosting: ODISO 125 Avenue de la République op 59110 la Madeleine

CNIL: Overeenkomstig de bepalingen van de wet nr. 78-17 van 06/01/1978 betreffende de verwerking van gegevens, bestanden en vrijheden, is deze site het voorwerp van een voorafgaande verklaring aan de Nationale Commissie voor gegevensverwerking en -vrijheid (CNIL).

 

TOEPASSELIJKHEID

De Algemene voorwaarden definieren de rechten en plichten van de partijen in het kader van verkoop op afstand overeengekomen op onze website www.sweeek.nl

Zodra een bestelling rechtsgeldig is gesloten zijn de partijen verplicht elkaar de afgesproken tegenprestatie te leveren: WALIBUY levert een product conform de omschrijving en levert deze, behoudens overmacht, binnen een redelijke termijn. Anderzijds betaalt de klant de overeengekomen prijs. Partijen verbinden zich ertoe hun wederzijdse verplichtingen te goeder trouw uit te voeren. De overeenkomst komt niet eerder tot stand dan na bevestiging en ontvangst van uw betaling

Deze algemene voorwaarden zijn, bij uitsluiting van alle andere (zo ook deze van latere datum vermeld op eender welk (elektronisch) document uitgaand van sweeek), van toepassing op de rechtsverhouding tussen elke bezoeker en gebruiker (waaronder ook een koper van een op de webwinkel verkocht goed wordt verstaan) van de webwinkel van sweeek alsook op elke levering ten gevolge van een aankoop verricht op deze webwinkel.

De eindgebruiker is gehouden bij het plaatsen van een bestelling het daartoe voorziene vakje aan te vinken, waarmee hij te kennen geeft deze algemene verkoopsvoorwaarden te hebben gelezen en deze integraal te aanvaarden.

sweeek kan deze algemene verkoopsvoorwaarden op elk ogenblik aanpassen, doch het zijn de algemene verkoopsvoorwaarden die van kracht zijn op het ogenblik van het sluiten van een verkoopovereenkomst tussen de eindgebruikers en sweeek, die hun overeenkomst verder beheersen.

Voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten wordt de tekst van deze algemene voorwaarden langs elektronische weg aan de consument ter beschikking gesteld op zodanige wijze dat deze door de consument op een eenvoudige manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden aangegeven waar van de algemene voorwaarden langs elektronische weg kan worden kennisgenomen en dat zij op verzoek van de consument langs elektronische weg of op andere wijze kosteloos zullen worden toegezonden.

ARTIKEL 1 – DE BESTELLING

De bestelling kan slechts dan worden geregistreerd op de site als de gebruiker zicht duidelijk heeftt geïdentificeerd door het invoeren van zijn e-mailadres en wachtwoord. Gebruiker kan de bestelling online plaatsen aan de hand van de referenties en aanbiedingen op de site.

Heel zelden kan het gebeuren dat een artikel niet meer op voorraad is nadat de bestelling is bevestigd. In dit geval zal Walibuy u z.s.m informeren (uiterlijk na 8 dagen ) per e-mail en zal u dan voorstellen de bestelling ofwel te annuleren of de levering van het product af te wachten met de aangegeven levertijd van onze leverancier.

De overeenkomst komt niet eerder tot stand dan na bevestiging en ontvangst van uw betaling

De in het aanbod van producten of diensten genoemde prijzen zijn inclusief btw. WALIBUY behoudt zich het recht voor de prijzen aan te passen in geval van een verhoging van de kosten, in het bijzonder de btw, of in het geval van een kennelijk fout.

Behoudens speciale leverinskosten (gratis levering), betaalt u een vaste vergoeding voor de verzendkosten van uw bestelling. Het bedrag zal worden vermeld op de bestelbon alvorens deze te bevestigen. De hoogte van de bijdrage is afhankelijk van de bestelde producten (hogere bijdrage bij zware of grote producten).

ARTIKEL 2 – BETALING

De gebruiker kan zijn bestelling op de volgende wijzen betalen :

  • met credit card : WALIBUY accepteert betalingen met VISA of MASTERCARD bankkaarten Gebruiker dient het nummer van de bankkaart in te voeren, de vervaldatum van de kaart en de naam van de kaarthouder. Uit veiligheidoverwegingen dient gebruiker ook de 3 cijfers op de achterkant van de kaart in te voeren. Deze staan vermeld bij uw handtekening.
  • met PayPal : Heeft u al een PayPal account ? Gebruikt u deze dan en betaal uw bestelling in alle veiligheid zonder uw bankgegevens door te geven. Voor meer informatie bekijkt u dan de PayPal website.
  • via bankoverschrijving op de volgende bankrekening:

Rekeninghouder : WALIBUY

Bankoverdracht : BNP PARIBAS NORD FRANCE

Swift code : BNPAFRPPXXX

IBAN : FR 76 3000 4023 2300 0119 4692 578

Gelieve uw bestelnummer te vermelden als kenmerk bij de overschrijving.

ARTIKEL 3 – VERZENDING EN LEVERTIJD

Walibuy zal een product dat op voorraad is op zijn laatst 3 werkdagen na ontvangst van uw betaling opsturen.

Betreffende producten welke niet op voorraad zijn ;

De levertijden kunnen variëren, wij verwijzen u hiervoor naar de indicaties op de website van sweeek, afhankelijk van de bestelde producten. De leveringsverplichting treedt in werking niet eerder dan de bevestiging van onze klantenservice voor de betalingen met bankkaart, de levertijd is aangegeven bij het product voor het doen van de bestelling, door het doen van een betaling online accepteert de klant deze levertijden.

Voor bestellingen vie bankoverschrijving treedt de leveringsverplichting pas in werking nadat wij de bevestiging hebben ontvangen dat de overschrijving is uitgevoerd.

WALIBUY kan niet aansprakelijk zijn voor een langere levertijd wanneer deze veroorzaakt is door een te late overschrijving.

Wij vragen u ook onze aangegeven behandelingstijd te respecteren , Walibuy kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor een eventuele vertraging die wordt veroorzaakt door een externe factor, zoals bijvoorbeeld een staking bij onze bezorgingsdiensten of overmacht.

Pakketten worden enkel verzonden in Nederland.

Wanneer een bestelling bestaat uit meerdere artikelen wordt de laatste levertijd in acht genomen.

Wij kunnen echter, op verzoek, een gedeeltelijke levering doen.

ARTIKEL 4 – LEVERING AAN HUIS

De levering wordt aan huis gedaan , met of zonder afspraak met de bezorger, door een pakketbezorgdienst of een groot volume bezorgdienst, Afhankelijk van de grootte van het product. De pakketbezorgdienst kan uw pakketje ook in een ophaalpunt afleveren indien u niet aanwezig bent. De bezorger zal de verpakking niet openen behalve in geval van een bijzonder verzoek. Wij adviseren u de verpakking van uw levering te bewaren indien u een retour zou willen doen.

Indien u afwezig bent tijdens de levering, kan de bezorgen uw pakket bij een derde afleveren (uw buren bijvoorbeeld) indien deze dat accepteert of deze afleveren bij een ophaalpunt. Pas op, trampolines worden gezien als kleine pakketten en zullen dus zonder afspraak door een pakketbezorgdienst worden geleverd.

Indien u afwezig bent tijdens de levering terwijl dit van te voren was afgesproken, er een fout in het adres of telefoonnummer is, of dat er geen toegang is tot uw huis, kan Walibuy eventueel extra kosten aan u factureren om u opnieuw te leveren. U betaalt enkel een bijdrage in de kosten voor de verwerking en levering van uw bestelling. Het bedrag is afhankelijk van de bestelde goederen en het volume van de levering. Dit wordt gespecificeerd op uw bestelbon voor bevestiging.

Walibuy verplicht zich ertoe om leveringen van artikelen in voorraad zo spoedig mogelijk door de vervoerder te laten leveren. De leveringstijd staat aangegeven bij ieder artikel op onze website. Wanneer een bestelling meerdere kleine pakketten heeft, is het mogelijk dat Walibuy een speciale bezorger voor uw regelt om verschillende leveringen over meerdere dagen te voorkomen. Indien dit het geval is, zijn de leveringsdatums die aangegeven staan op de site niet geldig. U zult worden gecontacteerd om een leveringsafspraak te maken.

Indien het pakket beschadigd is tijdens het vervoer, moet de koper dit op de leveringsbon vermelden alvorens het pakket in ontvangst te nemen. Indien de koper dit niet doet, zal de levering geacht worden in goede staat te zijn geleverd en kan de verkoper zich helaas niet wenden naar het transportbedrijf welke de koopwaar heeft beschadigd.De koper dient de klantenservice hier binnen 2 dagen op de hoogte van te brengen, zodat verkoper een klacht kan indienen bij de transporteur. De koper heeft ook het recht het pakket te weigeren, in dit geval zal het pakket kostenloos worden geretourneerd naar de verzender. Indien er, na levering, een probleem blijkt met het product moet de koper de verkoper binnen bekwame tijd nadat hij dit heeft ontdekt of redelijkerwijs had behoren te ontdekken, kennis geven.  

PAS OP : de vermelding « onder voorbehoud van uitpakken » heeft geen enkele juridische waarde. 

ARTIKEL 5 - VEILIGHEID

Om een veilige online betaling en de veiligheid van uw persoonsgegevens te waarborgen, worden de transactiegegevens versleuteld met SSL technologie over het internet verstuurd. Om met SSL te betalen heeft u geen speciale software nodig. Enkel walibuy zal toegang hebben tot deze gegevens.

De verkoopsprocedure op onze website https://www.sweeek.nl is beveiligd met een EV SSL certificaat.

VeriSign, certificeringsinstantie, heeft de identiteit van onze onderneming WALIBUY nagekeken en herkent ons als unieke eigenaar van de site sweeek.nl met uitsluitend recht op het gebruik van deze domeinnaam. Dit certificaat bevestigt ons fysieke, commerciële en juridische bestaan.

Zo herkent u dat de website beveiligd is met een EV SSL certificaat :

  • De balk waar de website adres in staat is groen
  • Het adres van de website begint met https://
  • U een hangslot icoon ziet in de balk
  • U ziet de naam van het firma dat eigenaar is van de website

Als uw account op frauduleuze wijze wordt gebruikt , neemt u dan meteen contact op met onze klantendienst per e-mail op het volgende adres : [email protected]

We zullen uw klacht opnemen en uw de procedure doorgeven. De consequenties zullen niet voor uw kosten zijn, behalve als er door slordige wijze van uw kant, informatie van uw account is doorgegeven.

ARTIKEL 6 – RECHT VAN HERROEPING voor koop op afstand & RETOUREN

1) Bedenktijd / Herroeping :

Voor alle producten gekocht bij sweeek heeft u volgens de wet koop op afstand, een bedenktijd van 15 kalenderdagen.

Deze periode gaat in op het moment van de ontvangstname door u of namens u. Tijdens de bedenktijd verwachten we dat u zorgvuldig omgaat met de goederen en de verpakking. Er is geen recht op vergoeding wanneer het product niet meer in onbeschadigde/ongebruikte staat verkeert.

Wanneer u gebruik wenst te maken van het herroepingsrecht, dient u dit binnen de 15 kalenderdagen vanaf de dag die volgt op de levering van het product schriftelijk kenbaar te maken via het herroepingsformulier dat u hier kan downloaden. Herroepingsformulier. Een bevestiging van uw herroepingsformulier zal worden opgestuurd via e-mail.

2) Het retour :

WALIBUY moet het volledige betaalde bedrag door de koper terugbetalen. De retourkosten zullen op uw kosten zijn en worden dan ook niet opgenomen in de terugbetaling. Walibuy verplicht zich binnen 15 dagen na ontvangst van de producten de koper terug te betalen indien deze het herroepingformulier heeft ingevuld : Herroepingsformulier.

Als u onvolledige, kapotte of beschadigde artikelen retourneert, worden daarvoor herstelkosten in rekening gebracht. Producten die door klanten te beschadigd zijn om nog bruikbaar te zijn, worden niet teruggenomen. Onder voorbehoud van de perfecte staat van het geretourneerde product, is WALIBUY verplicht om de door de klant betaalde bedragen terug te betalen, met uitzondering van de resterende retourkosten voor rekening van de klant.

U kunt u artikelen terugsturen naar het volgende adres : 

sweeek @ Salesupply Returns
De Koumen 100

6433 KE Hoensbroek
Nederland.

Om uw producten terug te sturen moet u het volgende formulier invullen : Herroepingsformulier. Zodra u deze heeft ingevuld ontvangt u een bevestiging met een retournummer. Gelieve dit nummer en uw naam op iedere doos te zetten. Indien er informatie mist, zal de terugbetaling helaas vertraging op kunnen lopen.

De terugbetaling van de prijs van de producten zal binnen 15 dagen worden gedaan na ontvangst en controle van de artikelen door onze firma.

Hieronder kunt u de retour tarieven zien voor het laten ophalen van uw bestelling in Nederland.

 

Nederland 
T/m 30 kg en
max lengte 175cm
€29,00
30-40 kg€62,00
40-50 kg€62,00
50-60 kg€62,00
60-70 kg€65,00
70-80 kg€70,00
80-90 kg€70,00
90-100 kg€70,00
100-130 kg€85,00

Indien er een ongewone of onrechtmatige retours worden gedaan, kan WALIBUY een eventuele volgende bestelling niet opnemen. Het pakket moet als nieuw, in zijn originele verpakking en met al zijn accessoires terug worden gestuurd.

 

3) Gedeeltelijke herroeping :

Als u meerdere artikelen bij sweeek heeft besteld en er één van deze artikelen niet aan uw afwachting voldoet, kunt u een gedeeltelijke herroeping doen. De procedure hiervoor is identiek aan een hele herroeping.

ARTIKEL 7 - RECLAMATIES

Om klachten die buiten de garantie vallen makkelijk te behandelen, is het nodig uw klacht binnen 3 maanden door te geven. Alle klachten moeten via deze manier worden ingediend : https://walibuy.zendesk.com/hc/nl/requests/new, ondersteunt door foto’s.

Walibuy kan een bestelling weigeren met een "legitieme reden" (zoals bepaald door jurisprudentie), en dan voornamelijk indien een klant een bepaalde service (opsomming niet-limitatief) vraagt die wij niet kunnen voldoen of wanneer deze een bestelling wilt plaatsen om onze firma te benadelen.

Walibuy kan tevens een bestelling weigeren indien er een typ fout is opgetreden in de aangegeven prijs en deze een spotprijs is op het moment dat een klant een bestelling plaatst. In het geval van een verschil van mening tussen de definitie van spotprijs en goedkope prijs betreffende de aangegeven prijs op onze website op het moment van de bestelling, staat het de klant vrij om hierom een procedure te starten.

ARTIKEL 8 - GARANTIE

De ondernemer staat er voor in dat de producten en/of diensten voldoen aan de overeenkomst, de in het aanbod vermelde specificaties, aan de redelijke eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en de op de datum van de totstandkoming van de overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen en/of overheidsvoorschriften. De garantietermijn bedraagt, in overeenstemming met Europese voorschriften, 2 jaar. 

Op grond van de wet heeft de consument bij een consumentenkoop recht op een deugdelijk product. Bij een consumentenkoop wordt vermoed dat de zaak bij aflevering niet aan de overeenkomst heeft beantwoord, indien de afwijking van het overeengekomene zich binnen een termijn van zes maanden na aflevering openbaart, tenzij de aard van de zaak of de aard van de afwijking zich daartegen verzet (artikel 7:18 BW). Na deze termijn van zes maanden geldt een omgekeerde bewijslast tenzij de door de verkoper of fabrikant gegeven garantie langer dan zes maanden bedraagt.

ARTIKEL 9 – DE AFTER-SALES

WALIBUY helpt u een probleem op te lossen tijdens of na de garantie periode.

U dient onze aftersalesdienst te contacteren via dit formulier : https://walibuy.zendesk.com/hc/nl/requests/new

Iedere garantie is komt te vervallen indien er schade is door externe factoren of in geval van oneigenlijk gebruik.

Schade dat wordt veroorzaakt door het weer valt niet onder de garantie. Bekijkt u de handleiding van het product.

In de volgende gevallen zal de garantie vervallen ; het product is gewijzigd/aangepast , gerepareerd of er zijn externe onderdelen aan toegevoegd door de klant zonder ons akkoord.

ARTIKEL 10 - PRIVACY

Wees gerust, we beschermen uw gegevens alsof ze van ons zijn.
Onze teams bij sweeek zijn zelf klanten en klanten van andere websites, we weten hoe belangrijk transparantie en vertrouwelijkheid zijn.

Daarom leggen we u uit hoe wij uw gegevens gebruiken en welke maatregelen we nemen om de privacy en veiligheid van uw gegevens te waarborgen.

In overeenstemming met de bepalingen van de Verordening (EU) nr. 2016 / 679 van 27 april 2016 betreffende de bescherming van natuurlijke personen in verband met de verwerking van persoonsgegevens en betreffende het vrije verkeer van die gegevens

Uw persoonlijke gegevens gebruiken wij om u een perfecte klantervaring te bieden van A tot Z.

1) Wie verzamelt uw gegevens. : Verantwoordelijke voor de behandeling

Deze bepalingen zijn van toepassing op alle persoonlijke gegevens verwerkt door Walibuy SAS geregistreerd in de RCS Lille Métropole onder nummer B 518 047 014. BTW nummer: FR70518047014, optredend als verantwoordelijke voor de behandeling.

2) Welke gegevens verzamelen we en wat is hun doel?

U heeft op onze website gevonden wat u zocht en u heeft besteld, er is een contract tussen ons gesloten.

Om aan de uitvoering van ons contract te voldoen, moeten we sommige van uw persoonlijke gegevens verwerken en ook om fraude te detecteren en u (maar ook ons) hiertegen te beschermen.

Zodat u uw bestellingen kunt ontvangen en om zonder zorgen te kunnen worden geleverd, moeten we de volgende gegevens bewaren en gebruiken:

- uw aanhef, uw naam en uw adressen (facturatie- en afleveradres)

- uw e-mailadres: zodat u de orderbevestiging en factuur kunt ontvangen en vooral zodat u de levering van uw pakket kunt volgen.

Voor marketingdoeleinden

- E-mail: wij sturen u alleen informatie met uw toestemming. Als u ons uw toestemming heeft gegeven, zullen wij u per e-mail berichten sturen, zodat u op de hoogte kunt blijven van ons nieuws, onze aanbiedingen, promoties, prijsvragen en om u kennis te laten maken met onze nieuwe collecties.

- Aanhef: om u naar de juiste categorie op onze website te kunnen leiden en u promoties en aanbiedingen aan te kunnen bieden die zijn afgestemd op een gepersonaliseerde klantervaring.

Om u van A tot Z een perfecte klantervaring kunnen bieden, hebben we verschillende optionele gegevens nodig om u een comfortabele ervaring te bieden.

- Telefoonnummer: om onze bezorgers in staat te stellen op weg te gaan en contact met u op te nemen, zodat u (als u voor deze optie hebt gekozen) uw dag- en bezorgschema kunt ontvangen en voor ons om contact met u op te kunnen nemen in geval van problemen met uw bestelling. Als u ons uw toestemming hebt gegeven, zullen wij u per e-mail berichten sturen, zodat u op de hoogte kunt blijven van ons nieuws, onze aanbiedingen, promoties en winacties en om u onze nieuwe collecties te laten ontdekken.

- Uw geboortedatum (optionele gegevens): om fraude op te sporen en uzelf (maar ook ons) hiertegen te kunnen beschermen, maar vooral om u op die dag leuke verrassingen toe te kunnen sturen.

c- Betalingsinformatie.

Wees gerust, we bewaren ze niet, uw betalingen worden beveiligd met het veiligheidssysteem 3D-Secure (Visa, Carte Bleue, MasterCard).

In het geval van een terugbetaling (bijvoorbeeld een gedeeltelijke terugbetaling wanneer deze handeling niet mogelijk is via de marketplace), kunnen we u vragen om ons uw IBAN te geven, maakt u zich geen zorgen, wij gebruiken deze enkel om onze verplichting uit de overeenkomst met u te kunnen vervullen om u terug te betalen. We bewaren uw IBAN niet na de terugbetalingstransactie.

d- Uw uitwisselingen met ons: geschiedenis van activiteit.

We gebruiken de geschiedenis van uw activiteiten om u te helpen, onze teams te trainen en u de best mogelijke service te bieden. Uw ervaring zal uniek en gepersonaliseerd zijn.

e- Identificatie van uw apparatuur (IP, MAC, UDID) en browser (Chrome, Firefox, Safari ...)

Wanneer u onze site bezoekt, worden sommige van uw gegevens aan ons doorgegeven, zoals uw IP-adres, gebruikte apparatuur en uw navigatieroutes.

-We gebruiken deze gegevens om onze site te verbeteren en enkele standaardopties te configureren. Uw klantervaring zal optimaal zijn.

- Om fraude te kunnen detecteren en u (maar ook ons) hiertegen te kunnen beschermen.

f- Wachtwoord

Wees gerust, uw wachtwoord is gecodeerd (BCRYPTE-systeem), persoonlijk en niet-overdraagbaar om de veiligheid van uw klantenaccount te waarborgen.

G - cookies en analysehulpmiddelen

Cookies kunnen aanwezig zijn op uw computer en op uw mobiele telefoon.

Met deze cookies kunnen wij u herkennen wanneer u terugkeert naar onze site, ze registreren informatie over navigatie op onze site.

-Het gebruik van cookies stelt ons in staat om informatie over uw navigatie op onze website op te slaan.

- Bewaar uw artikelen in uw winkelwagentje voor later of wanneer u niet bent aangemeld bij uw sweeek-account.

Wanneer u andere sites bezoekt, bieden we gerichte banners en advertenties via verschillende marketingnetwerken en advertentie-uitwisselingsservices.

We gebruiken analysetools die cookies gebruiken (IP-adres, Mac-adres, authenticatie- en navigatiegegevens op onze site).

Deze cookies maken het mogelijk om het gedrag van de gebruikers van onze site te analyseren en om altijd de statistieken te raadplegen met als doel uw ervaring en navigatie op onze site aangenamer te maken.

De gegevens die door deze hulpmiddelen worden gegenereerd, worden opgeslagen door Europese partners die voldoen aan de vereisten van de AVG en internationale partners (Facebook, Instagram, Google bijvoorbeeld) op servers in de Verenigde Staten die profiteren van gegevensbescherming "Safe Harbor Privacy Principes »

H - Spraakopname:

Tijdens uw telefoongesprekken met onze teams worden uw gesprekken waarschijnlijk opgenomen om uw klantervaring te kunnen verbeteren en onze medewerkers te trainen.

I-Informatie over sociale netwerken en deelname aan de wedstrijd

- We gebruiken deze gegevens om u een gepersonaliseerde klantervaring te bieden

- Uw antwoorden op prijsvragen worden gebruikt om onze zijde van het contract te vervullen, uw informatie wordt opgeslagen, zodat u de kans krijgt om te winnen.

- We nodigen u uit om het persoonlijke gegevensbeleid van de verschillende sociale netwerken te raadplegen om kennis te nemen van de persoonlijke gegevens die door hen kunnen worden doorgegeven.

U bent niet verplicht om ons uw persoonlijke gegevens te verstrekken, echter is het dan niet mogelijk om op onze site te bestellen vanwege de verplichte gegevens en in het bijzonder omdat het dan onzeker is dat we u van A tot Z een perfecte ervaring kunnen bieden.

3) Het delen van uw informatie

Wij verhuren of verkopen uw gegevens niet aan derden.

Maar, altijd met het doel u een optimale klantervaring te kunnen bieden, delen wij uw gegevens om u een perfecte service te kunnen bieden met:

• Bedrijven die uw aankopen afhandelen, zoals magazijnen en bezorgbedrijven (GLS, Relais Colis, DB Schenker, Geodis, Euromatic, Tred Chariot, All Solution, Kuehne Nagel, Roussel Transport, Depaeuw, GLS BE, PostNL, Chronopost, Grimonprez, Roussel Logistics).

• Website hosts (OVH, Odiso).

• Partners die ons in staat stellen om te voldoen aan een wettelijke of regelgevende verplichting (om te helpen bij het opsporen van fraude, om te reageren in rechtszaken of om te handelen ter verdediging van onze rechten.)

• Bedrijven die ons in staat stellen om de nauwe band met u te behouden: Iadvize, Zendesk, Mindbaz, Newtech, Trust Pilot, Amazon AWS.

• Onze partners (influencers) en merken waarmee we samenwerken, zodat u de kans krijgt om een wedstrijd te winnen of om van exclusieve aanbiedingen te genieten bij bepaalde merken.

• Betaalpartners zoals Hipay, Paypal, Oney (Accord Bank)

4) Uw rechten

- U heeft het recht geïnformeerd te worden over het gebruik van uw gegevens en het doel van het gebruik.

- U heeft recht op toegang tot uw persoonlijke informatie, u kunt wijzigingen of correcties in uw gegevens rechtstreeks invoeren in uw klantaccount.

- U hebt het recht om de wijziging of correctie van persoonlijke gegevens aan te vragen als deze onjuist zijn (u kunt dit ook doen in uw klantaccount).

- U hebt het recht om vergeten te worden: verzoek om verwijdering van uw gegevens of dat we stoppen met de verwerking, verzameling, in sommige gevallen (houd er rekening mee dat wettelijke of reglementaire bepalingen of legitieme redenen van ons kunnen vragen om uw gegevens te bewaren)

- U heeft het recht om onze berichten te laten stoppen: u kunt uw abonnement opzeggen door onderaan onze e-mails te klikken op "afmelden" of door schriftelijk een verzoek te sturen naar: sweeek, 270 Avenue de l'Espace 59118 Wambrechies, Frankrijk

- U kunt te allen tijde uw toestemming voor het gebruik van uw gegevensvoor commerciële doeleinden intrekken: door schriftelijk uw verzoek te sturen naar: sweeek, 270 Avenue de l'Espace 59118 Wambrechies, Frankrijk (Houd er rekening mee dat het verwerken van uw verzoek en  het bijwerken van onze systemen enkele dagen kunnen duren waarin u waarschijnlijk reeds geplande berichten ontvangt).

- U hebt het recht om een klacht in te dienen bij de autoriteit persoonsgegevens (NL), per post of door hier te klikken https://autoriteitpersoonsgegevens.nl/nl/zelf-doen/privacyrechten/privacyklacht-indienen

5) Overdracht buiten de Europese Unie

Maakt u zich geen zorgen, uw persoonlijke gegevens blijven binnen de Europese Unie.

6) Bewaartermijn

- De gegevens met betrekking tot het beheer van een klantenaccount worden bewaard gedurende de tijd van de handelsrelatie. Ze kunnen worden bewaard voor commerciële prospectiedoeleinden tot 3 jaar na het einde van deze commerciële relatie of 3 jaar na hun verzameling door de verantwoordelijke of het laatste contact van de prospect.

- De gegevens met betrekking tot het beheer van bestellingen, leveringen en facturering worden na 10 jaar verwijderd in overeenstemming met de geldende regelgeving.

- De statistische identificatiegegevens worden na 26 maanden verwijderd.

- Telefoongegevens na een uitwisseling met een medewerker worden na 30 dagen verwijderd.

ARTIKEL 11 – INTELLECTUEEL EIGENDOM

Het gebruik van onze website nl.sweeek.be is enkel voor privé gebruik.

De merknaam en het domein zijn beschermd door rechten op het intellectuele eigendom en behoren tot WALIBUY zoals omschreven in de toepasselijke wetsartikelen. De inhoud van de webwinkel van nl.sweeek.be, met inbegrip van de merken, logo's, tekeningen, data, product- of bedrijfsnamen, teksten, beelden e.d. zijn beschermd door het recht op intellectuele eigendom en behoren toe aan nl.sweeek.be of andere rechthebbende derden. Reproductie en/of gebruik ervan zijn niet toegestaan.

Indien er een inbreuk is op de rechten van de houder van het Merk zal dit als een vervalsing (imitatie) worden gezien, als er een overtreding geconstateerd wordt door ons bedrijf zullen wij hiertoe gerechtelijke stappen ondernemen.

Het gebruik/aanbrengen van een URL link die naar nl.sweeek.be verwijst met behulp van een techniek genaamd farming of deep linking is ten strengste verboden.

ARTIKEL 12 – TOEPASSELIJK RECHT EN BEVOEGDE RECHTBANK

De Algemene Voorwaarden zijn onderworpen aan het Franse recht. De bevoegde rechtbank in geval van geschillen zal zijn rechtbank in de woonplaats van verweerder of, op verzoek van de eiser, de rechtbank in de feitelijke plaats van levering van het product.

De website voldoet aan de Franse wetgeving en in geen geval geeft Walibuy garantie voor de naleving van lokale wetten welke van toepassing zijn voor u, wanneer u toegang heeft tot de website vanuit andere landen.

Deze algemene voorwaarden zijn opgemaakt d.d. 09-06-2017